Sprogimas

Pirmojo iš dviejų Baltijos jūrai skirtų DFDS keltų statyba Kinijoje artėja prie pabaigos: tikimasi, kad ro-pax tipo laivo, galinčio plukdyti ir keleivius, ir krovinius, įrengimo darbai ir bandymai jūroje bus baigti antrojoje vasaros pusėje. Į Kiniją jau išvyko ir lietuvių įgula, kuri susipažins su naujojo laivo mechanizmais ir dalyvaus jūriniuose bandymuose.

„Vykstame ir padėti, ir susipažinti su pirmuoju nauju mūsų keltu“, – sako kapitonas Mindaugas Nosavičius, kuris kovo 17 d. drauge su vyriausiuoju mechaniku Arvydu Maksimavičiumi ir antruoju mechaniku Mantu Jokšu išvyko į Kiniją. Vienas iš būsimosios įgulos narių kelionės tikslų – dalyvauti jūriniuose bandymuose, taip pat susipažinti su laivo mechanizmais, įrenginiais, įdiegtomis naujausiomis technologijomis.

Pasak DFDS atstovų, laivo vidaus įrengimo darbai beveik baigti: paklotos kiliminės dangos, instaliuota šviesos sistema, sumontuotos standartinės ir baigiamos įrengti liukso tipo kajutės, taip pat įrengta laivo parduotuvė, kuri sieks 120 kvadratinių metrų ir bus didžiausia iš esančių kituose DFDS laivuose, plaukiojančių Baltijos jūroje. Laive taip pat bus įrengtos ir gyvūnų kajutės bei kabinos, pritaikytos alergiškiems žmonėms.

Į naująjį laivą netrukus įžengsiantis kapitonas M. Nosavičius per bandymų laikotarpį tikisi įgauti dar daugiau patirties: „Naujasis keltas yra ro-pax tipo laivas, kuriam taikoma daugiau įvairių reglamentų nei ro-ro  laivams. Norime spėti sudalyvauti jūriniuose bandymuose, kurie, jeigu viskas gerai, turėtų įvykti balandžio viduryje“. Pasak M. Nosavičius, laivų bandymų programa įprastai yra labai plati ir gali be perstojo vykti dvi ar daugiau parų.

Ne mažesnis iššūkis įgulos nariams – pati kelionė į Kiniją. Jie turės atlikti net aštuonis Covid-19 testus, o atvykus į vietą izoliacija truks net 21 dieną. „Jau pagalvojau apie tas tris izoliacijos savaites – pasiėmiau filmų, elektroninių knygų, įsimečiau aliejinių dažų. Man patinka piešti - atpalaiduoja“, sako M. Nosavičius. Pirmoji jūrininkų komanda Kinijoje užtruks iki antrosios gegužės pusės, vėliau juos pakeis kapitonas Vytautas Valteras, vyr. mechanikas Pavel Chandogin ir antrasis mechanikas Deividas Viršila. Šių komandų pagrindu turėtų būti formuojamos naujojo laivo įgulos.

„Naujasis laivas – vienas iš dviejų ro-pax tipo keltų, skirtų Baltijos jūrai. Tikimės, jis mūsų krantus pasieks 2021 m. vasaros pabaigoje arba rudens pirmojoje pusėje. Tai didžiausia DFDS investicija į Baltijos jūros keleivinio laivyno atnaujinimą per pastaruosius  40 metų. Naujieji keltai atitiks aukščiausius laivybos standartus, juose išskirtinis dėmesys skiriamas keleivių ir vairuotojų patogumui ir saugumui užtikrinti. Skirtingai nei dabartiniai keltai, naujieji turės atskirą zoną, skirtą krovininių vilkikų vairuotojams. Joje bus veiks atskiras savitarnos restoranas, baras, bus įrengta atskira poilsė erdvė“, – sako DFDS Komunikacijos vadovas Baltijos šalims Vaidas Klumbys, naujojo laivo pavadinimą kol kas laikantis paslaptyje.

FABULA nuotr.

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode