Parama dėkojame




Sprogimas

Šiemet ralio sprinto varžybos prasidėjo Mažeikiuose

Liepos 24–25 dienomis Mažeikių ir Viekšnių apylinkėse vyko Lietuvos ralio sprinto čempionato IV etapas. Kaip ir pernai, šios varžybos įtrauktos ir į Latvijos automobilių sporto federacijos renginių kalendorių – tai buvo Latvijos ralio sprinto čempionato V etapas.

Svečiai stipresni

Dviejų šalių sportininkų principinė kova parodė, kad kaimynai iš Latvijos buvo stipresni. Varžybas organizavęs Mažeikių automobilių sporto klubas šiemet dalyviams paruošė įdomią aštuonių greičio ruožų trasą. Ekipažams lenktyniniu tempu reikėjo įveikti 51,20 km, o bendras ralio trasos ilgis – 163 km.

Prieš startą „Būdas žemaičių“ pakalbino svečią iš Latvijos Aleksandrą Inussą ir paklausė, kokių rezultatų tikisi jo ekipažas. Paaiškėjo, jog Aleksandrs Mažeikiuose lankosi pirmą kartą, o automobilių sportu užsiima 20 metų, ekipažo pilotas R. Jaunzems lenktynėse dalyvauja dar tik antrą sezoną. „Prognozuoti rezultatą sunku, tačiau tikimės garbingai kovoti, nes konkurencija labai didelė, pažiūrėkite kiek dalyvių susirinko“, – apie galimą savo rezultatą sakė svečias iš Latvijos.

Naujovės ir trasos

Šiemet renginyje buvo nemažai naujovių. Viena jų – iškilmingas ralio startas Mažeikiuose. Jei iki šiol visos šio ralio sprinto trasos tradiciškai driekdavosi Viekšnių apylinkėse, tai šį kartą naujus greičio ruožus su labai kompaktiškais pervažiavimais organizatoriai paruošė ir šalia Mažeikių. Trasoje buvo ir sudėtingų atkarpų, ir greitų vietų, ir miško keliukų. Sportininkams teko po du kartus įveikti 7 km ilgio Reivyčių greičio ruožą, 4,8 km ilgio Kušlėnų, 10 km Kapėnų ir 3,6 km ilgio Santeklių greičio ruožus.

Pasak varžybų organizatoriaus Vitalijaus Plastinino, trasos šalia Mažeikių pasirinktos dėl gerokai didesnio dalyvių skaičiaus bei norint sutrumpinti varžybų laiką: „Be to, tos pačios trasos, greičių ruožai laikui bėgant nusibosta, reikia ieškoti naujų išbandymų. Pasirinkome Reivyčių, Kušlėnų ruožus, juos apžiūrėjome, o federacija juos patvirtino. Aišku, tai nėra tobulos trasos, daugiau lygumos, nėra kalnų, tačiau jos turi kitų pliusų. Negalime lygintis su didžiuosiuose miestuose rengiamomis varžybomis, tačiau norime, kad ralio dalyviai žinotų ir Mažeikius, ir Viekšnius.“

Penktadienį visi ekipažai turėjo galimybę išbandyti savo techniką 3,3 km ilgio testiniame ruože. Čia vyko susipažinimas su trasa, o vėliau prasidėjo važiavimai, kurių kiekvienas dalyvis turėjo po tris. Šeštadienį, liepos 25 dieną, 13.45 val., įvyko iškilmingas ralio sprinto startas Mažeikiuose, prie PC IKI Sedos gatvėje ir prasidėjo lenktynės. Ralis finišavo vakare Viekšnių seniūnijos aikštėje ir baigėsi nugalėtojų bei dalyvių apdovanojimais ir koncertu. Varžybų štabas buvo įsikūręs Viekšnių seniūnijoje.

Penki Mažeikių ekipažai

Šiais metais Mažeikių ASK atstovavo penki ekipažai – Vitalijus ir Vytenis Plastininai („ Mitsubishi Lancer Evo“) ; Audrius Knabikas ir Giedrius Gileikis (BMW E30); Vidas Dapkus ir Vitas Vajinskis (BMW 320); Tadas Sireika ir Modestas Siliūnas (BMW compact); Egidijus Valeiša ir Povilas Reisas (BMW M30).

Po visų aštuonių greičio ruožų greičiausiu pripažintas latvis JanisVorobjovs su automobiliu „Mitsubishi Lancer Evo X“ (4WD open klasė).Antrąją vietą užėmė GuntisLielkajis su automobiliu „Mitsubishi Lancer Evo IX“ (4WD open klasė). Trečioje vietoje liko EdijsBergmanis su Mitsubishi Lancer Evo IX“ (4WD open klasė). V. Plastininas su sūnumi Vyteniu, važiuodami automobiliu „Mitsubishi Lancer Evo“ (SG-3klasė) užėmė 5-ąją vietą.

Atskirose klasėse nugalėtojais tapo: 4WD – MareksSvarcs-Svampans („Subaru Impreza“), 2WD open – Kalle Rovanpera („Citroen C2R2“), 4WD open – J.Vorobjovs („Mitsubishi Lancer Evo X“), 1600 – KasparsKols („VW Golf“), 2wd – EgidijusValeiša (BMW M3), SG-1 – AntanasAkučka („Honda Civic“), SG-2 – ArvisVecvagars („Renault Clio“), SG-3 –V. Plastininas („Mitsubishi Lancer Evo“), Klasika 3000 – AigarsTidmanis (BMW 325), AWD – EugenijusMichalauskas („Mitsubishi Lancer Evo IX“). Tiesa, rezultatus, kaip teigė V. Plastininas, dar turi patvirtinti Lietuvos automobilių sporto federacija.

Beje, šiame įdomiame ralyje dalyvavo ir vienintelė moteris – Eglė Bolytė, kuri buvo piloto Edvino Bieliausko šturmanė („VW Golf“).

Pasak Mažeikių ASK vadovo, Lietuvos ralio sprinto čempionato V etapas vyks Elektrėnuose rugsėjo 11–12 dienomis.

Sveikino valdžios atstovai

Lenktynių starto Mažeikiuose vieta pasiteisino, nes, be 49 ralyje dalyvaujančių ekipažų, čia susirinko gausus būrys žiūrovų, žiniasklaidos atstovų bei palaikymo komandos. Sportininkus sveikino ir sėkmės linkėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas bei Mažeikių rajono savivaldybės meras Antanas Tenys.

Ralis – ne tik varžybos

Ralio atidarymo šventėje dalyvavo ir vienas iš rėmėjų – viena iš vairavimo mokyklų. Jos vadovas Tomas Gudavičius sakė, kad šventėje dalyvaujantys su sava programa, kurios metu visi norintieji galėjo išbandyti „Skidcar“ (slydimas) važiavimą: „ Įsivaizduokite, kad jūsų automobilio galas pradeda slysti ir tai jums gali labai brangiai kainuoti. Speciali simuliacijos įranga padeda išmokti, kaip elgtis atsidūrus panašioje situacijoje.“ Taip pat buvo galima išbandyti akinius „Drunk Busters“, kurie yra alkoholiu apsvaigusio vairuotojo simuliacija.

Pasak prijaučiančių šiam sportui, varžybos parodė išaugusį dalyvių meistriškumą bei aukštą organizacinį lygį, o išaugęs rėmėjų skaičius ir plati dalyvių geografija (Kalle Rovanpera / Risto Pietilainen – Suomija, Marek Poniewierka /Adam Kocik, Roberts Kocik / Grzegorz Rybak – Ostojski – Lenkija) rodo, kad ši sporto šaka Mažeikiuose turi geras perspektyvas ir gražią ateitį.

 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode