Parama dėkojame




Sprogimas

Naujuose automobiliuose diegs išmaniąsias saugumo priemones

Visuose naujuose automobiliuose bus įdiegtos tokios saugos priemonės kaip išmanioji greičio pagalba bei pažangi avarinio stabdymo sistema. Ketvirtadienį tam pritarė Europos Parlamento (EP) Vidaus rinkos komitetas, teigiama EP pranešime žiniasklaidai.

Pagal šį teisės aktą daugelis pažangių saugumo priemonių taps standartine įranga ES rinkoje pardavinėjamuose naujuose automobiliuose. Tarp tokių yra išmanioji greičio pagalba; alkoblokas; perspėjimas dėl vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo; avarinio sustojimo signalas; atbulinės eigos detektorius; taip pat eismo įvykio duomenų registratorius.

Keisčiausia dizaino klaida ar brokas?

 

Iš automobilių dizainerių tikimės labai daug. Norime, kad automobiliai šokiruotų, būtų unikalūs ir nepanašūs į jokią kitą mašiną gatvėje. Norime, kad dizaineriai jiems įpūstų sielą ir automobiliai nebūtų tik paprastos transporto priemonės, kurias pamirštame vos uždarę dureles. Ir nieko tokio, jei truputį nukenčia praktiškumas, jei tik formos ir funkcijos mainai yra lygūs. Tačiau viena dizaino klaida yra tokia paprasta ir tokia kvaila, kad tiesiog spaudžia šypseną.

Penki atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus apie vairuotojo pažymėjimus

 

Šiuo metu yra išduota netoli pusantro milijono galiojančių vairuotojo pažymėjimų. Taigi, beveik kas antras Lietuvos gyventojas turi šį dokumentą. Na, o gyvenime iškyla įvairiausių klausimų apie jo galiojimą, keitimą internetu ir kitus svarbius dalykus, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui. Į 5 dažniausiai užduodamus klausimus atsako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lietuvos keliais rieda tūkstančiai automobilių su suklastota rida

Gero naudoto automobilio įsigijimas yra malonus, tačiau daug laiko bei atidumo reikalaujantis procesas. Šalyje per 2018 metus įvyko 425 tūkst. naudotų automobilių sandorių, tačiau šimtai ar net tūkstančiai transporto priemonių parduodama slepiant defektus bei klastojant įvairius duomenis, o dažniausiai – pakeičiant automobilio ridą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Autoplius.lt“ surengta apklausa parodė, kad net trys ketvirtadaliai (74 proc.) vairuotojų ridą laiko svarbiu naudoto automobilio kriterijumi.

Automobiliai, kurių savininkai nenori keisti net po 15 metų

Londone įsikūrusi pasaulinė analitinės informacijos teikėja – bendrovė „IHS Markit“ paskelbė tyrimą, kuriame teigiama, kad šiuo metu Jungtinėse Amerikos Valstijose tuo pačiu automobiliu naudojamasi vidutiniškai 80 mėnesių (6,7 metų), nors 2006 metais šis rodiklis siekė tik 52 mėnesius (4,3 metų).

Kai kuriais automobiliais jų pirmieji savininkai naudojasi 15 metų ar ilgiau, ir tokių mašinų – gana nemažai. Atlikus tyrimą paaiškėjo, su kokių modelių automobiliais pirkėjai „susibičiuliauja“ ir nenori skirtis per visą šį ilgą laikotarpį. Bendrovė, remdamasi tyrimo rezultatais, sudarė tokių automobilių modelių reitingą.

Panaudotos elektromobilių baterijos gali būti prikeltos antram gyvenimui

Dažnai elektrinės transporto priemonės sulaukia liaupsių dėl jų tvarumo, tačiau aplinkosaugos problemos nelieka nuošalyje, ypač, kai kalbama apie gamtos išteklių naudojimą baterijų gamybai. Ir nors pasaulinė elektrinių transporto priemonių rinka dar yra ganėtinai nauja (prieš dešimtmetį šių transporto priemonių beveik nebuvo), ličio jono baterijų perdirbimo klausimas tampa vis svarbesnis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kokių naujų automobilių daugiausiai nupirkta Baltijos šalyse, Ukrainoje ir Baltarusijoje?

Praėjusiais metais Baltijos šalių vairuotojai rinkosi kompaktiškus, mažai degalų naudojančius ir daug nuvažiuoti galinčius automobilius. Lietuvoje parduota daugiau nei 32 tūkst., Latvijoje beveik 17 tūkst., o Estijoje – 26 tūkst. naujų automobilių. Naujų automobilių rinkos aktyvumu nuo trijų Baltijos šalių neatsilieka ir Ukraina bei Baltarusija, tiesa, pastarųjų šalių topuose dažniau karaliauja krosoveriai ir automobiliai, kurie gaminami Rusijoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Legendinis prancūzų „Citroen 2CV“ padeda rinkti labdarą ligoninėms

Nors legendinis prancūzų automobilis „Citroen 2CV“ nebegaminamas nuo 1990 metų, šie simpatiški automobiliukai vis dar rieda Paryžiaus ir kitų Prancūzijos ir ne tik jos miestų gatvėmis. Senieji Citroenai ne tik traukia akį, bet ir padeda įvairioms labdaros kampanijoms, pavyzdžiui, šeštadienį prancūzai bus raginami paremti garsų pagalbos ligoninėms ir jų pacientams fondą.

Kaune pradeda kursuoti 25 nauji autobusai

Antradienį Kaune pradeda kursuoti 25 nauji firmos „Temsa“ autobusai.

Šia proga Kauno centre, maršrutu Nemuno sala – Kauno pilis – Geležinkelio stotis – Kauno pilis kursuos keturi specialūs nemokami autobusai.

Greičio matuoklius išjungė, bet vairuotojų keliuose laukia „nežymėtos“ staigmenos

Nuo vasario vidurio Lietuvoje nebeveikia greičio matuokliai, esantys užmiesčio keliuose. Ne vienam greičio mėgėjui tokia naujiena tapo proga paspausti ir pamiršti Kelių eismo taisykles (KET). Tačiau policijos pareigūnai, perspėję, kad pažeidimų netoleruos, savo žodžio laikėsi. Į kelius išvažiavo nežymėti automobiliai, kurių kameros užfiksavo dešimtis pažeidėjų.

Ženevoje „Volkswagen“ pristatys sportiškąjį „T-Roc R“ miesto visureigį

Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje (kovo 7-17 d.) „Volkswagen“ pristatys naują legendinės „R“ serijos modelį – 2017-aisiais pasirodžiusios miesto visureigio „T-Roc“ linijos flagmaną „T-Roc R“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Volkswagen R“ automobiliai stebina ne tik išskirtiniais pajėgumais. Sportinį „Volkswagen T-Roc R“ charakterį pabrėš ir išskirtinė „R“ išorė bei automobilio salonas. 

Lietuvoje kuriamas karinis robotas

Profesorius Adolfas Laimutis Telksnys yra pasakęs: Lietuvoje neturime naudingų išteklių, todėl turime naudoti kitą gamtos dovaną – lietuvių protus.

Ir iš tiesų – turime puikius mokslininkus, inovatyvius startuolius, šalies sostinė nevengia bandyti naujas technologijas. O kaip su karyba? Žinome apie automatinį ginklą „Vytis“ – bet nejaugi tai viskas, ką šioje srityje nuveikė lietuviai?

Atsakė, kada kelyje Vilnius–Kaunas vairuotojai galės lėkti 130 km per valandą

Prieš beveik 50 metų atidarytas greitkelis Vilnius–Kaunas ruošiasi naujam etapui – jau kitąmet planuojama jam suteikti automagistralės statusą. Šiemet turėtų prasidėti paskutiniai parengiamieji darbai, kuriuos įgyvendinus vairuotojai galės važiuoti ir greičiau, ir saugiau.

Kelias A1, jungiantis tris Lietuvos didmiesčius Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, vairuotojams kelia dvejopus jausmus. Jei atkarpą Kaunas–Klaipėda šiltuoju metų laiku jau seniai galima įveikti važiuojant 130 km/val. greičiu, tai atkarpoje Vilnius–Kaunas maksimalus leistinas greitis kiek mažesnis – 120 km/val. 

Specialistas paaiškino kaip apsisaugoti ir neįsigyti vogto automobilio

Automobilio paieškos, kai siekiama įsigyti patikimą transporto priemonę ir nepakliūti į sukčių rankas, dažnam tampa tikru iššūkiu. Praktikoje pasitaiko tokių atvejų, kai vos nusipirkus automobilį jis sugenda arba atvykus į „Regitrą“ paaiškėja, jog jis yra ieškomas ir įregistruoti jo tiesiog negalima, rašoma pranešime žiniasklaidai. 

Kaip apsisaugoti nuo tokių atvejų, pataria „Regitros“ specialistai. Beje, primenama, kad, įsigijus automobilį, reikėtų nedelsti jį registruoti savo vardu. Jei transporto priemonė buvo eksploatuota Lietuvoje, tai galite padaryti paprasčiausiai internetu. 

Lietuvos kelių pokyčiai šiemet: atsinaujins ir vairuotojus kankinantis kelias Vilnius–Utena

Kaip ir kasmet, prasidėjus šiltajam metų laikui, Lietuvos keliuose prasidės darbymetis – vyks kelio dangos atnaujinimo ir tiesimo darbai. Šiemet darbai pajudės kelyje Vilnius–Utena, o daugiau nei 400 kilometrų žvyrkelių pasidengs asfalto danga. Portalas LRT.lt supažindina vairuotojus su reikšmingiausiais darbais, kurie šiemet numatomi mūsų šalies keliuose.

Rėžė hibridų pirkėjams: neįsivaizduoju, už ką žmonės tiek moka – sutaupo nebent taksistai su dujomis

„Regitros“ duomenys rodo, kad lietuviai domisi benzininiais automobiliais ir ilgamečius įpročius, kai dauguma nuperkamų tiek naujų, tiek naudotų automobilių buvo varomi dyzelinu, keičia nauji – norima varomų alternatyviais degalais, arba benzininių. Tačiau Vismantas Baršys, Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas, akcentuoja, kad realybė ne visai tokia, kaip statistika – dyzeliniai automobiliai pirmiausia norimi dėl galimybės sutaupyti.

Dėmesio: Lietuvos keliuose prasideda duobių sezonas

Praėjusią savaitę pradėjęs tirpti sniegas jau spėjo pridaryti nemažai žalos automobilių savininkams dėl duobėse apgadintų transporto priemonių. Kaip rodo daugiametė statistika, didžiausia tikimybė patirti nuostolių įvažiavus į duobę kelyje yra būtent atlydžio pradžioje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Nors duobių keliuose sezonas Lietuvoje tik prasideda, formuotis jos pradeda sulig pirmaisiais šalčiais, kai kritulių patenka į asfalto įtrūkius. Šaldamas vanduo plečiasi ir suardo kelio dangą, o aktyviai lopyti duobes pradedama tik atšilus orams. 

Ekspertai tikina: parduoti automobilį su vidaus degimo varikliu nuo šiol bus sunkiau

 

Keletas ekspertų „Financial Times“ teigia, kad pasaulinė automobilių pramonė stovi ant permainų slenksčio. Jie yra įsitikinę, kad iškastiniu kuru varomi ir vidaus degimo variklį (VDV) turintys automobiliai praėjusiais metais pasiekė pardavimų piką. Daugiau taip gerai tokio tipo automobiliai nebus perkami ir šis epochinis automobilių pramonės pokytis gali būti labai naudingas aplinkai.

Kaip kelyje nepamiršti paprastos, bet labai svarbios taisyklės

Dešiniosios rankos taisyklė žinoma kiekvienam vairuotojui – tai kertinis Kelių eismo taisyklių principas. Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti šią taisyklę, tačiau dažniausiai tokių situacijų pasitaiko važiuojant nedideliu greičiu, tad jos baigiasi laimingai. Vis dėlto kartais prireikia ne tik pildyti eismo įvykio deklaracijas, bet ir pasitarti su pareigūnais, rašoma pranešime žiniasklaidai. 

Socialiniuose tinkluose vairuotojai giriasi – lėks tiek, kiek „traukia“ automobilis

 

Lietuvos keliuose greitį fiksavę 139 stacionarūs matuokliai bus išmontuoti ir supakuoti kartu su nežymėtuose „Volkswagen Caddy“ iki šiol naudota įranga iškeliaus į Vokietiją. Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir Kelių policijos atstovai tikina, jog ši įranga jau buvo pasenusi ir nebeveiksminga, tačiau vairuotojai neslėpė kitokių emocijų.

Naujiena socialiniuose tinkluose besidaliję lietuviai ne iš karto patikėjo, kad tai – ne apgaulė, ir laidė juokelius apie greitai atėjusią balandžio pirmąją, o kiti drąsiai žymėjo savo draugus ir neslėpė ketinimų stipriau paspausti akceleratorių. 

Kodėl kiti automobiliai nėra tokie manevringi kaip Londono taksi?

Kokiame mažiausiame apskritime gali apsisukti jūsų automobilis? „Toyota Yaris“ yra visai nedidelis automobilis, tačiau ir jo apsisukimo apskritimo skersmuo yra 9,8 m. Tuo tarpu garsieji Londono taksi apsisuka vos 8,5 metruose. Kaip jiems tai pavyksta? Kodėl visi automobiliai negali būti tokie manevringi?

Aišku, Londono taksi reikia mikliai nardyti miesto gatvėse, tačiau juk ir „Toyota Yaris“ techniškai yra miesto automobilis – ir jo savininkai džiaugtųsi galėdami apsisukti siauroje gatvelėje.

Kai kurie vairuotojai automobilius vagims palieka lyg ant lėkštutės

Pernai automobilių vagysčių sumažėjo penktadaliu, tačiau pastarųjų mėnesių statistika itin gąsdinanti: net 7 iš 10 pavogtų automobilių savininkų nepakankamai rūpinosi savo turto saugumu, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pastaruoju metu draudikai fiksuoja išaugusias žalas dėl pavogtų automobilių, kuriuos vagys išsivaro su rakteliais ir net su dokumentais, todėl savininkai perspėjami būti atidesni.

Neįprastas sprendimas leido „Audi“ sutaupyti 110 mln. eurų

110 milijonų eurų yra tiesiog milžiniški pinigai. Nors „Audi“ yra tiesiog milžiniška kompanija, ir jai tokia suma yra reikšminga. Būtent tiek automobilių gamintojas pernai sutaupė Vokietijoje – „Audi“ metodų turėtų pasimokyti ir kitos įmonės.

Kaip „Audi“ pavyko sutaupyti tokią milžinišką pinigų sumą? Viskas labai paprasta – kompanija klausosi savo darbuotojų. Būtent jų pasiūlymų dėka pavyko sumažinti gamybos kaštus.

„Audi“ suvokia, kad darbuotojai yra artimiausiai susiję su gamybos procesu. Tiksliau, jie yra jo dalis, todėl jiems lengviau pamatyti sritis, kuriose efektyvumą galima ženkliai pagerinti paprastais sprendimais.

Turite garažą, bet jame nėra gesintuvo – jums gresia bauda

 

Kiekvienas vairuotojas puikiai žino, kad tvarkingoje transporto priemonėje turi būti ir gesintuvas. Tačiau ar žinojote, kad gesintuvą privalote turėti ir savo garaže? Jei neturite – galite gauti baudą.

Kaip LRT.lt teigia Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros tarnybos viršininkas Jūris Targonskas, pagal bendruosius gaisrinės saugos reikalavimus, garaže turi būti bent vienas 4 kilogramų gesintuvas, o jei garažas yra dvivietis, jame turėtų būti du tokie gesintuvai, nes skaičiuojamasis matavimo vienetas – viena automobilio vieta. 

Vilniuje tiesiamas naujas keturių kilometrų dviračių takas

Jau šiemet T. Narbuto gatvėje bus pradėtas tiesti naujas beveik 4 km ilgio dviračių ir pėsčiųjų takas. Raudono asfalto takas drieksis nuo Pilaitės iki Konstitucijos prospekto. Tokiam projektui šiandien pritarė sostinės Taryba. Tako įrengimui savivaldybė skirs apie 3 mln. eurų, likęs beveik 1 mln. eurų – iš ES investicijų programos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Atnaujintas „Passat“ taps pirmuoju „Volkswagen“ su daline autonominio vairavimo sistema

 

Šį pavasarį nuo surinkimo linijos nuriedės trisdešimtmilijoninis „Passat“ – sėkmingiausias vidutinio dydžio automobilis pasaulyje. Nėra abejonių, kad istorinio įvykio kaltininkas bus ženkliai atnaujintas aštuntosios kartos „Passat“, kuris vairuotojams pasiūlys pažangiausias šio prekės ženklo inovacijas, rašoma pranešime žiniasklaidai. 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode